Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

ΤΜΗΜΑ Γ2 5ου Γυμνασίου: Πλήρης αναγνώριση δευτερεύουσας επιρρηματικής πρότασης

Πλήρης αναγνώριση δευτερεύουσας επιρρηματικής πρότασης

1.       Θύμωσε, επειδή του μίλησαν άσχημα.

επειδή του μίλησαν άσχημα: Δευτερεύουσα επιρρηματική αιτιολογική πρόταση. Εισάγεται με τον αιτιολογικό σύνδεσμο «επειδή» και συντακτικώς ισοδυναμεί με επιρρηματικό προσδιορισμό της αιτίας σε σχέση με το ρήμα της κύριας πρότασης (θύμωσε).


2.       Έτρεχε, για να μη χάσει το τρένο.

για να μη χάσει το τρένο: Δευτερεύουσα επιρρηματική τελική πρόταση. Εισάγεται με τον τελικό σύνδεσμο «για να» και συντακτικώς ισοδυναμεί με επιρρηματικό προσδιορισμό του σκοπού σε σχέση με το ρήμα της κύριας πρότασης (έτρεχε).

3.        Είναι τόσο σκληρός, ώστε τίποτε δε θα τον συγκινούσε.

ώστε τίποτε δε θα τον συγκινούσε: Δευτερεύουσα επιρρηματική συμπερασματική (αποτελεσματική) πρόταση. Εισάγεται με το συμπερασματικό (αποτελεσματικό) σύνδεσμο «ώστε» και συντακτικώς ισοδυναμεί με επιρρηματικό προσδιορισμό του συμπεράσματος (αποτελέσματος) σε σχέση με το ρήμα της κύριας πρότασης (είναι).


Share this