Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Η (ΠΙΘΑΝΗ) ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α' ΤΑΞΗΣ (5ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)




ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, παιδιά σε εσάς, την οικογένειά σας και τους φίλους σας.

                  Καλό διάβασμα σε όσους και όσες το κάνουν.



Η (ΠΙΘΑΝΗ) ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΝΕΟΕΛΛ. ΓΛΩΣΣΑΣ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 


1η Ενότητα: Οι πρώτες μέρες σε ένα νέο σχολείο
Γ1. Είδη προτάσεων ανάλογα με τα συστατικά (δομή) τους, τη σημασία (περιεχόμενο) τους και την ποιότητά τους.(Βλέπε φυλλάδιο που σας έδωσα)
→ Ανακεφαλαιωτικός πίνακας


2η Ενότητα: Επικοινωνία στο σχολείο
B1. Προφορικός λόγος (Βλέπε φυλλάδιο που σας έδωσα)
Β2. Γραπτός λόγος (Βλέπε φυλλάδιο που σας έδωσα)
Γ. Παράγραφος και δομικά της μέρη (βλέπε τετράδιο σου)
→ Ανακεφαλαιωτικός πίνακας

3η Ενότητα: Ταξίδι στον κόσμο της φύσης
B. Περιγραφή
Β1. Στοιχεία Περιγραφής(Βλέπε φυλλάδιο που σας έδωσα)
Γ. Αφήγηση
Γ1. Στοιχεία Αφήγησης (Βλέπε φυλλάδιο που σας έδωσα)
→ Ανακεφαλαιωτικός πίνακας

4η Ενότητα: Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου
B1. Τί είναι η ονοματική φράση και ποια η λειτουργία της στην πρόταση;
Γ. Κλίση ουσιαστικών και επιθέτων
Δ. Παραγωγή και σύνθεση
→ Ανακεφαλαιωτικός πίνακας

5η Ενότητα: Γνωρίζω τον μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου
Β2.2.  Συζυγίες και φωνές
Β2.3. Διαθέσεις του ρήματος
B2.4 Χρόνοι του ρήματος και ποιόν ενέργειας
B3. Τα συνδετικά ρήματα
→ Ανακεφαλαιωτικός πίνακας

6η Ενότητα: Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου
Δ. Παράγραφος – Πλαγιότιτλοι



ΤΑ (ΠΙΘΑΝΑ) ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ


1.    Να διηγηθείς σε μία παράγραφο καθετί καινούριο που βίωσες στη μαθητική σου ζωή την εφετινή, πρώτη σου χρονιά στο Γυμνάσιο (καλό ή κακό) και να φανερώσεις  σε μία δεύτερη παράγραφο τα συναισθήματα σου και σκέψεις που κάνεις για τη νέα σχολική χρονιά. (Μην ξεχάσεις να γράψεις Πρόλογο και Επίλογο).

2.    Έχοντας πλέον την εμπειρία του Γυμνασίου, αναπτύξτε σε ένα κείμενο 150-200 λέξεων τα στοιχεία (γνώσης, συμπεριφοράς, ήθους, διδακτικής, οργάνωσης κ.α.), τα οποία κατά τη γνώμη σας θα πρέπει να διακρίνουν έναν σύγχρονο εκπαιδευτικό. (Μην ξεχάσεις να γράψεις Πρόλογο και Επίλογο).

3.    Υποθέστε ότι σας ζητούν ως διατροφολόγο να γράψετε ένα άρθρο (δύο παραγράφους, 150-200 λέξεων) στη σχολική εφημερίδα του 5ου Γυμνασίου, στο οποίο θα συμβουλεύσετε τους μαθητές/τριες του πώς θα τρέφονται για την καλή κατάσταση της υγείας τους, εξηγώντας παράλληλα αφενός τι πρέπει να αποφεύγουν και αφετέρου τι άλλο βοηθά επικουρικά στην καλή κατάσταση της υγείας τους. (Μην ξεχάσεις να γράψεις Πρόλογο και Επίλογο).

4.    Στην πρόσφατη εκδρομή του σχολείου σας επισκεφτήκατε ένα από τα ομορφότερα φυσικό τοπίο του νομού ή της περιοχής σας και μείνατε έκπληκτοι από τον τεράστιο όγκο των σκουπιδιών και πλαστικών που «εγκατέλειψαν» εκεί διάφοροι επισκέπτες. Επιστρέφοντας στο σχολείο αποφασίσατε να στείλετε μια επιστολή (2 παραγράφων κύριο θέμα και βεβαίως Πρόλογο και Επίλογο) στο Δήμαρχο της περιοχής διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που είδατε και απαιτώντας ταυτόχρονα να λάβει άμεσα μέτρα για την απομάκρυνση των σκουπιδιών.

5.    Να περιγράψεις σε μία παράγραφο το αγαπημένο σου παιχνίδι (ατομικό ή ομαδικό) και να εξηγήσεις  σε μία δεύτερη παράγραφο τους λόγους για τους οποίους σου αρέσει. (Μην ξεχάσεις να γράψεις Πρόλογο και Επίλογο).


ΤΑ (ΠΙΘΑΝΑ) ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ:
·         Το πιο γλυκό ψωμί, σελ.18
·         Ο παππούς και το εγγονάκι, σελ. 43
·         Η νέα Παιδαγωγική, σελ. 92
·         Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς, σελ.144
·          Ο πιστός φίλος, σελ. 174

·         Ο Βάνκας, σελ. 190

Share this