Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017

«Μαμά- μπαμπά μου, σας αγαπώ πολύ … Γι’ αυτό θα ήθελα κι εσείς να…»



Ψύχραιμη ματιά
Επιμέλεια: Βασίλης Αλεξίου, Φιλόλογος [1]


Αφόρμηση τόσο του σημερινού όσο και του προηγούμενου κειμένου (που δημοσιεύτηκε την προηγούμενη Πέμπτη)[2] αποτελούν οι ερωτήσεις που δέχομαι από γονείς σχετικά με τη άποψή μου σε δύο θέματα ψυχοπαιδαγωγικής- θα έλεγα- φύσεως. Το δεύτερο είναι ποια είναι η κατάλληλη συμπεριφορά των γονέων- ιδίως των μαμάδων- απέναντι στα μικρά παιδιά τους, το χρόνο που είναι μαζί τους είτε αυτός είναι πολύς είτε λίγος[3]. Η  γνώμη μου στο θέμα αυτό ταυτίζεται απόλυτα με την άποψη που εκφράζει μέσω του Παιδαγωγικού υλικού το «Κέντρο Παιδιού» Δήμου Αγίας Παρασκευής, κάνοντας μια ελαφρά διασκευή για την οικονομία του χώρου που φιλόξενα μου παραχωρείται από τον Π.Τ..



«Μαμά- μπαμπά μου, σας αγαπώ πολύ … Γι’ αυτό θα ήθελα κι εσείς να…»


Αγαπημένη μου μαμά, Αγαπημένε μου μπαμπά

είστε η καλύτερη μαμά και ο καλύτερος μπαμπάς του κόσμου! Μ’ αγαπάτε και φροντίζετε να μη μου λείπει ποτέ τίποτα. Κουράζεστε πολύ στη δουλειά σας. Παρόλα αυτά, όταν γυρίζετε στο σπίτι ασχολείστε μαζί μου. Ξέρω ότι εμείς οι μικροί δεν είμαστε κι η καλύτερη παρέα για τους μεγάλους. Κι εσύ μαμά, μπαμπά μου … το παρακάνεις! Παίζεις μαζί μου, με βοηθάς στο διάβασμά μου, με πηγαίνεις στο σχολείο, στα Αγγλικά μου, μου μαγειρεύεις σπιτικό φαγητό, πλένεις τα ρούχα μου, μου μαθαίνεις ένα σωρό πράγματα. Σε θαυμάζω για την αντοχή και την υπομονή σου και σ’ ευχαριστώ πολύ για όλα, μαμά μου και μπαμπά μου. Ειλικρινά. Όμως είμαι πια μεγάλος/η και καταλαβαίνω πολλά πράγματα. Γι’ αυτό θα ήθελα κι εσείς να προσέχετε και να…

 ΜΗ ΜΕ ΚΑΚΟΜΑΘΑΙΝΕΤΕ Γνωρίζω πολύ καλά ότι δεν μπορώ να έχω όλα όσα ζητώ.

ΜΗ ΔΙΣΤΑΖΕΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ Το προτιμώ. Με κάνει να αισθάνομαι πιο ασφαλής.

ΜΗ ΜΕ ΚΑΝΕΤΕ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΑΠ’ Ο,ΤΙ ΕΙΜΑΙ Με κάνει να συμπεριφέρομαι ανόητα.

ΜΗ ΜΕ ΥΠΕΡΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΕ ΑΠΟ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ → Έχω ανάγκη να μάθω κάποτε να πονάω.

ΜΗ ΤΑΡΑΖΕΣΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΑΝ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΑΣ ΛΕΩ «ΣΑΣ ΜΙΣΩ!» → Δεν είσαι εσύ αυτός/ή που μισώ, αλλά η δύναμή σου να με κατευθύνεις.

ΜΗ ΓΚΡΙΝΙΑΖΕΤΕ → Αν το κάνετε αυτό, θα πρέπει να προστατέψω τον εαυτό μου, προσποιούμενος τον κουφό.

ΜΗ ΜΟΥ ΥΠΟΣΧΕΣΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΑ  → Αισθάνομαι πολύ άσχημα, όταν οι υποσχέσεις δεν τηρούνται.

ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΜΟΥ  → Φοβάμαι εύκολα το ψέμα.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΦΟΒΟΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΗΤΟΙ  → Γιατί είναι πραγματικοί.

ΜΗΝ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ → Θα ζητήσω πληροφορίες αλλού.

ΜΗ ΜΕ ΚΑΝΕΤΕ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΤΕΛΕΙΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΙ → Θα αισθανθώ πολύ άσχημα, όταν ανακαλύψω ότι δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

ΜΗ ΝΟΜΙΣΕΤΕ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΚΑΠΟΤΕ ΣΥΓΓΝΩΜΗ → Μια τίμια συγνώμη με φέρνει πιο κοντά σας!

……………………………………………………………………

Υστερόγραφο: Φίλοι αναγνώστες, η «Ψύχραιμη ματιά», θα ξαναβρίσκεται κοντά σας- έχοντας κάνει τις θερινές της διακοπές- την Κυριακή 20 Αυγούστου. Εύχεται δε στον καθένα σας «Καλές διακοπές και ό,τι καλύτερο».



[1]  Ο κ. ΑΛΕΞΙΟΥ αρθρογραφεί στην εφημερίδα της Καρδίτσας κάθε Πέμπτη και Κυριακή. (Για τυχόν επισημάνσεις, παρατηρήσεις, επικοινωνία  κ.τ.λ: vaalexiou@yahoo.gr)
[2] Με τίτλο «Να διαβάζουν οι μαθητές το καλοκαίρι;», σελ. 3.
[3] Λίγος είναι γενικότερα για πολλούς γονείς, ιδιαίτερα όμως για όσους γονείς- κυρίως πατεράδες- βρίσκονται με τα παιδιά τους βάσει εισαγγελικών αποφάσεων κατόπιν διαζυγίου.

Share this