Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α1' τάξης, 5ου Γυμνασίου (Τα κόκκινα λουστρίνια)

 



ΕΡΓAΣΙΑ (την οποία πρέπει να γράψετε και να αποστείλετε έως το απόγευμα  του Σαββάτου 21/11  στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο vaalexiou@sch.gr).: Έχοντας υπόψη τα παρακάτω πολυμορφικά- πολυτροπικά κείμενα άλλων εν Ελλάδι συναδέλφων εκπαιδευτικών (στους οποίους είμαι ευγνώμων) να απαντήσετε στις ερωτήσεις της εργασίας που ακολουθεί μετά τους συνδέσμους:

https://slideplayer.gr/slide/13224878/

https://www.slideshare.net/mariaroussi/ss-44737283

https://www.slideshare.net/xspanaki/ss-48372698

   

      1.      Ποιο είναι το κεντρικό θέμα του διηγήματος;

2.      Εντοπίσετε τις τρεις Θεματικές Ενότητες του διηγήματος.

3.      Καταγράψτε 4-5 λέξεις σχετικές με το επάγγελμα των τσαγκάρηδων.

4.  Σε ποιο σημείο έχουμε Αναδρομική Αφήγηση (αόριστη αναφορά στο παρελθόν);

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 1η

·         Ποιο επάγγελμα ασκούσε ο νεαρός μας ήρωας;

·         Τον εκτιμούσαν για τη δουλειά που έκανε και πώς φαίνεται αυτό;

·     Εντοπίστε μια φράση που να δηλώνει το φόβο του ήρωα μήπως αποκαλυφθούν τα αισθήματά του στους άλλους;

·       Μαθαίνουμε στην ενότητα αυτή για ποιο λόγο θέλει να φτιάξει τα γοβάκια;

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 2η

·      Ποιο ήταν το κορίτσι που τον ενδιέφερε; Πώς περιγράφεται από τη συγγραφέα;

·         Από ποια στοιχεία καταλαβαίνουμε το ενδιαφέρον του γι' αυτήν;

·         Ποιο ήταν το σχέδιό του;

·   Πώς φαντάζεσαι την οικογένεια του δασκάλου; υπήρχαν διαφορές με την οικογένεια του αγοριού;

ΕΝΟΤΗΤΑ 3η

·         Ποιο γεγονός άλλαξε την απόφασή του ;

·         Με ποια φράση δηλώνεται η αλλαγή στην απόφασή του;

·         Ποιες μορφές αγάπης συγκρούστηκαν στην ψυχή του;

·      Πώς  ένοιωσε η αδελφή του όταν της έδωσε τα γοβάκια; με ποιους τρόπους καταφέρνει να μας περιγράψει τα συναισθήματά της η συγγραφέας;


Ας ερμηνεύσουμε τις φράσεις :

·         ένα κομμάτι από τη λαχτάρα της καρδιάς του”

·         του' χε λαβώσει την καρδιά”

·         όλα του φαίνονταν σκιές...σκιά η αδελφή του....σκιά ο πατέρας...”

·      το άλλο πρωί πήγε στη δουλειά πιο μεστωμένος”

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

1. ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ- Δώστε έναν πλαγιότιτλο στην καθεμία

 

α. Το είχε βάλει …..παραμόνευε την ώρα:

β. ...

γ. ...

 

 2. Χαρακτηρίστε τα πρόσωπα του διηγήματος με στοιχεία του κειμένου.

 

Ο νεαρός τσαγκάρης

Η αδελφή του

Η κόρη του δασκάλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ιn medias res (Είδος Διήγησης): Η ιστορία ξεκινά από τη μέση, έπειτα μας δίνει πληροφορίες για ό,τι έχει προηγηθεί με αναδρομική αφήγηση. Βρείτε πού υπάρχει στο κείμενο!

 

4. Βρείτε ένα χωρίο, όπου υπάρχει Αφήγηση, και ένα χωρίο, όπου υπάρχει Περιγραφή, και καταγράψτε το.

 

5. ΓΛΩΣΣΑ- ΥΦΟΣ: Υπογραμμίστε το σωστό ή διαγράψτε το λάθος!

Η γλώσσα του διηγήματος είναι:

·       καθαρεύουσα/δημοτική,

·      πλούσια/λιτή,

·      επίσημη/καθημερινή.

 

Το ύφος του διηγήματος είναι:

·         απλό, βαρυφορτωμένο

·         λιτό, φιλοσοφικό

 

6. Χαρακτηρίστε τα παρακάτω σχήματα λόγου (μεταφορά, παρομοίωση, προσωποποίηση, επανάληψη, υπερβολή, αντίθεση κλπ)

·      χιλιάδες ήλιοι φώτισαν τα καφετιά ματάκια της

·      μύρια αστέρια μπερδεύτηκαν στην πλεξούδα της

·      πουλιά τρελά τιριτίριζαν στ’ αυτιά της

·      η καρδιά της μεθυσμένη χόρευε

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1η: Ευχαριστώ πολύ τη συνάδελφό μου εκπαιδευτικό κυρία Μαρία Σπαή που μου παραχώρησε το υλικό της από την αντίστοιχη διδασκαλία της στα Τμήματα Α2, Α3 και Α4 της σχολικής μας μονάδας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2η: Η εργασία  μπορεί και να γίνει ομαδικά, αρκεί να ενημερωθώ έγκαιρα (έως το απόγευμα της Παρασκευής) ποια μέλη απαρτίζουν τη διαδικτυακή ομάδα.


Share this

0 Comment to "ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α1' τάξης, 5ου Γυμνασίου (Τα κόκκινα λουστρίνια)"

Δημοσίευση σχολίου