Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Ως χώρα δεν έχουμε οδηγική παιδεία (Α’ Μέρος)


                                                                                                      
Ψύχραιμη ματιά
Επιμέλεια: Βασίλης Αλεξίου, Φιλόλογος [1]



Ως  χώρα δεν έχουμε οδηγική παιδεία (Α’ Μέρος)

Σοκαρίστηκε, λοιπόν, το πανελλήνιο από την τραγωδία με το δυστύχημα στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας που άφησε νεκρά τέσσερα άτομα από την «τρελή» πορεία της Πόρσε του 24χρονου γιου του Mr Jumbo Απόστολου Βακάκη.
Αναφορικά με το σοκ που νιώθουμε κάθε φορά που συμβαίνει κάτι ανάλογο θα μιλήσουμε στο κείμενό μας την ερχόμενη Κυριακή (5 Μαρτίου), παρουσιάζοντας την άποψη ενός πολύπειρου στα θέματα οδικής κυκλοφορίας ανθρώπου.
Σε ό,τι αφορά, όμως, το συγκεκριμένο συμβάν δεν μπορούμε να καταλάβουμε την «αγιοποίηση» από ορισμένα συστημικά ΜΜΕ του γιου του Mr Jumbo- και του ίδιου του κ. Απόστολου Βακάκη- με ερωτήματα του τύπου «είχε γλίτσα ο δρόμος;[2]», «το αυτοκίνητο ήταν του πατέρα του και όχι το δικό του;[3]» «ήταν παλιά- οπότε έπρεπε να αλλαχθούν- τα λάστιχα;[4]», κ.ά. Στο τροχαίο ατύχημα υπήρχε θύτης, ο οποίος από αλαζονεία πίστεψε ότι ο δρόμος είναι πίστα και ιδιοκτησία του και άδικα θύματα… η γυναίκα και το παιδί ενός μεροκαματιάρη που είχε σταματήσει εντελώς νόμιμα στο πάρκιγκ[5].
Και για να μην ξεχνιόμαστε παρόμοια τροχαία έχουν ξανασυμβεί. Το βράδυ της Τρίτης 22/12/2015 στο Παλιό Φάληρο σημειώθηκε ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα. Ο 23χρονος γιος ενός μεγαλοεπιχειρηματία[6] παρέσυρε και σκότωσε με την BMW του έναν 40χρονο πεζό στην οδό Ποσειδώνος. Πώς; Οδηγώντας το πολυτελές αυτοκίνητό του, προσπέρασε προπορευόμενο αυτοκίνητο από δεξιά που είχε σταματήσει λόγω πορτοκαλί σηματοδότη και παρέσυρε τον άτυχο πεζό που επιχείρησε να διασχίσει τη διάβαση. Σήμερα είναι «ελεύθερος και ωραίος», που λέει και ο λαός. Και πριν από μερικά χρόνια θυμάστε την υπόθεση με το «καλό»παιδο του μεγαλογιατρού που λεγόταν Μπράβος, το οποίο επιστρέφοντας από διασκέδαση τα χαράματα, χτύπησε με την Πόρσε του στην παραλιακή μία γυναίκα καθαρίστρια που πήγαινε για το μεροκάματο, διαμελίζοντάς την; Δεν έγινε τίποτα.  Βγήκε έξω με αναστολή!
Για μένα η κάθε Πόρσε και η κάθε BMW έχει ταξική χροιά. Είναι προϊόν εκμετάλλευσης της εργασίας εκατοντάδων εργαζομένων των ιδιοκτητών τους. Εργαζόμενοι με μισθούς 300-400  ευρώ, σε συνθήκες εργασιακής γαλέρας δίνουν τη δυνατότητα στον κάθε «Mr» να αγοράζει όσες Πόρσε θέλει. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι χαιρόμαστε για το νεκρό νεαρό Βακάκη. Αλλά- αλήθεια-  τι να αισθανθούμε, όταν ένα πλουσιόπαιδο χωρίς (οδηγική) Παιδεία, με περίσσιο θράσος πιάνει 250 χλμ την ώρα (!) και οδηγεί σαν να ’ναι ο δημόσιος δρόμος δικός του και αυτός οδηγός σε πίστα αγώνων, σκορπώντας το θάνατο σε δυο αθώους ανθρώπους και ένα αγγελούδι; Βέβαια και παιδιά που δεν είναι γόνοι μεγάλων οικογενειών συμπεριφέρονται στους δρόμους σαν οδηγοί αγώνων σε παράνομες «κόντρες» και έχουμε θρηνήσει δεκάδες θύματα. 
Πράγματι, ως χώρα δεν έχουμε οδηγική παιδεία. Οι αριθμοί, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές: Σε ό,τι αφορά τα τροχαία δυστυχήματα/ατυχήματα και την οδική ασφάλεια, η Ελλάδα βρίσκεται στην 28η, την τελευταία δηλαδή, θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάθε μέρα, θρηνούμε πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς και 60 τραυματίες. Τέλος, τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο! Λεφτά πεταμένα, ματωμένα στην άσφαλτο και στην νοσοκομειακή και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Περισσότερα την Κυριακή.




[1]  Ο κ. ΑΛΕΞΙΟΥ αρθρογραφεί κάθε Πέμπτη και Κυριακή στην εφημερίδα της Καρδίτσας «Πρωινός Τύπος». (Για τυχόν επισημάνσεις, παρατηρήσεις, επικοινωνία  κ.τ.λ: vaalexiou@yahoo.gr)
[2]  Καμία σημασία δεν έχει η κατάσταση του δρόμου, όταν κάποιος οδηγεί με 250-300  χλμ την ώρα.
[3]  Δεν έχει καμία σημασία. Και το δικό του να είχε- μια πολυτελή BMW- πάλι το ίδιο θα έτρεχε!
[4] Τα λάστιχα ήταν παλιά, αφού όπως λέγεται ο πατήρ κ. Βακάκης για τις μετακινήσεις του χρησιμοποιούσε το ιδιωτικό ελικόπτερό του!
[5] Σέβομαι και τις απόψεις του ανθρώπου που σώθηκε, αλλά έχασε τη σύζυγο και το τρίχρονο παιδί του. Εύχομαι να έχει την ίδια γνώμη και μετά από 2-3 μήνες…, επιστρέφοντας στην  καθημερινότητά του.
[6] Του Σ.Κ., ιδιοκτήτη πρατηρίων βενζίνης με συμμετοχή σε εταιρείες πετρελαιοειδών, ο οποίος έχει απασχολήσει κατά το παρελθόν τη δημοσιότητα, λόγω της εμπλοκής του σε υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων, ενώ το όνομά του ήταν και στη λίστα των μελών του παραδικαστικού κυκλώματος!

Share this