Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2018

ΕΡΓΑΣΙΕΣ (ΑΤΟΜΙΚΕΣ ή ΟΜΑΔΙΚΕΣ) ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ



ΣΕΝΑΡΙΑ για role playing μετά τις γιορτές


1.  Ο Στρατής (13 ετών) γύρισε πολύ θυμωμένος από το σχολείο, γιατί η καθηγήτρια των γερμανικών τον έβγαλε έξω από την τάξη και δεν του έδωσε τη δυνατότητα να γράψει στο διαγώνισμα τετραμήνου. Η μητέρα του αρχικά τον ακούει, στη συνέχεια θυμώνει και εκείνη και πηγαίνει την επόμενη μέρα στο σχολείο να βρει την καθηγήτρια. Η καθηγήτρια είπε ότι μίλαγε, ότι του έκανε παρατήρηση και αναγκάστηκε να το βγάλει έξω, γιατί της μίλησε προσβλητικά.

Αυτοσχεδιάστε τους ρόλους. Οι σκηνές- πράξεις είναι τρεις. Αριθμός μαθητών- ηθοποιών το λιγότερο τρεις. Μπορούν, όμως, να είναι και περισσότεροι.

2.  Η Κατερίνα είναι μαθήτρια Β’ Γυμνασίου. Παρόλο που είναι πάντα διαβασμένη, η συμπεριφορά της έχει προβληματίσει τη φιλόλογο της τάξης- αίθουσας. Η Κατερίνα δε συμμετέχει στο μάθημα παρά μόνο, όταν η καθηγήτρια τής απευθύνει κάποια ερώτηση. Κατά τα άλλα μιλάει συνέχεια και διασπά την προσοχή των συμμαθητών της. Οι παρατηρήσεις είναι συνεχείς και πολλές φορές ο εκνευρισμός κλιμακώνεται και από τις δυο πλευρές. Η Κατερίνα είναι εριστική και η εκπαιδευτικός σχεδόν «ετοιμοπόλεμη» κάθε φορά που θα μπει στην αίθουσα.

Αυτοσχεδιάστε τους ρόλους. Οι σκηνές- πράξεις είναι δύο. Αριθμός μαθητών- ηθοποιών το λιγότερο δύο. Μπορούν, όμως, να είναι και περισσότεροι.

Σημείωση: Εννοείται πως μπορεί να είναι και κάποιο δικό σας σχετικό με κάποια ενότητα που κάναμε στην αίθουσα (π.χ. Φιλία, Διατροφή, κ.τ.λ.). Όρεξη για δουλειά να ’χετε και εγώ εδώ είμαι.
..................................................................................................................

ΕΡΓΑΣΙΑ - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΑΣ

Βήματα:
1ο Γράφουμε σε κείμενο 100-150 λέξεων τα σημαντικότερα βιογραφικά στοιχεία του/της συγγραφέως.
2ο Γράφουμε την περίληψή του σε κείμενο 300-400 λέξεων (1,5 έως 2, το πολύ, σελίδες κόλλας αναφοράς)
3ο Γράφουμε αυτούσια 3-4 σημεία του λογοτεχνικού έργου, τα οποία μας προξένησαν έντονη συγκίνηση.
4ο Δίνουμε μία σύντομη προφορική εξέταση στον καθηγητή μας παρουσία των συμμαθητών μας.
J Μαθητής/τρια, που θα περάσει επιτυχώς τα παραπάνω στάδια, θεωρείται πλέον άξιος/α πριμοδότησης της βαθμολογίας του/της στο μάθημα των κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.





Σημείωση: Η εργασία γράφεται καταρχάς ιδιόχειρα, ώστε να γίνονται τυχόν επισημάνσεις- διορθώσεις από τον επιβλέποντα καθηγητή, και κατόπιν ηλεκτρονικά. Καταληκτική ημερομηνία παράδοσης της εργασίας θεωρείται η Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου, για να υπάρξει η πριμοδότηση στο α΄ τετράμηνο. Ειδάλλως πηγαίνει στο β’ τετράμηνο.
..........................................................................................................


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ






Share this