Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

ΑΠΟΡΙΕΣ, ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ



ΑΠΟΡΙΕΣ- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ενόψει της επαναλειτουργίας των σχολείων – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ


ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι ακριβώς θα ισχύσει με τις απουσίες; Πολλές οικογένειες δηλώνουν απρόθυμες να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Πώς θα αντιμετωπιστεί αυτό; Θα παίρνουν απουσίες οι καθηγητές; Στο τέλος δε θα προσμετρώνται οι απουσίες όσων έχουν βεβαίωση; Θα χρειάζεται μόνο μια απλή δήλωση των γονέων για άτομα ευπαθή στην οικογένεια;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στο σχέδιο που ανακοινώσαμε προβλέπεται η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο να μην επιστρέψουν στα σχολεία, βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα για ύπαρξη ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι ή κάποιου που νοσεί. Προβλέπεται, επομένως, η καταγραφή των απουσιών από τους εκπαιδευτικούς, αλλά με ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο δικαιολόγησής τους, με απλή δήλωση/βεβαίωση γονέα/κηδεμόνα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτό σημαίνει ότι αφήνεται από το Υπουργείο «ανοιχτό παράθυρο» σε όσους γονείς φοβούνται να μη στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία; Με ποιο κριτήριο θα αποφασίσει ο γονέας αν στείλει το παιδί του στο σχολείο ή όχι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Παρά το ευέλικτο πλαίσιο δικαιολόγησης απουσιών, οι λόγοι που τις δικαιολογούν είναι συγκεκριμένοι:
α) πρέπει ο μαθητής να ανήκει σε ευπαθή ομάδα (έχοντας σχετικά δικαιολογητικά) ή
β) να συνοικεί (συγκατοικεί) στο οικογενειακό περιβάλλον με άτομο ευπαθούς ομάδας, όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή με άτομο που νοσεί. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών, η ευπαθής ομάδα ορίζεται από τα 65 έτη και άνω.
Αντιλαμβανόμαστε ότι κάποιοι συμπολίτες μας μπορεί να φοβούνται να κάνουν το πρώτο αυτό βήμα. Η Πολιτεία δείχνει εμπιστοσύνη στους πολίτες και την ατομική ευθύνη του καθενός και της κάθε μίας, αλλά και στους ειδικούς.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς θα προστατεύονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δε θα μπορούν να κρατούν αποστάσεις και θα πλησιάζουν τους μαθητές. Τι οδηγίες θα τους δώσετε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όπως αναφέρθηκε και στη σχετική συνέντευξη τύπου, θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα (πρόβλεψη άδειας) για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, όπως αυτές έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ:
1. Άτομα με βαριά καρδιοπάθεια.
2. Άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια.
3. Άτομα με αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη.
4. Καρκινοπαθείς υπό ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία ή ενεργό χημειοθεραπεία.
5. Μεταμοσχευμένοι ασθενείς.
Επίσης άδεια θα δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όπως έχουν οριστεί από το υπουργείο Υγείας. Σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών, η ευπαθής ομάδα ορίζεται από τα 65 έτη και άνω. Εκπαιδευτικοί οποιασδήποτε βαθμίδας που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όπως έχουν οριστεί από το υπουργείο Υγείας, ή εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ, θα μπορούν να απουσιάσουν. Για τους υπόλοιπους ισχύει η εργασία κανονικά.

ΕΡΩΤΗΣΗ:  Υπάρχουν παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο με λεωφορείο - θα υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα μέσα σε αυτά;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πριν τη λήψη μέτρων λόγω κορονοϊού, τα παιδιά ήταν στριμωγμένα. Έχουν ήδη ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για τα ΜΜΜ για όλους τους συμπολίτες μας, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών, όπως πυκνότερα δρομολόγια, τήρηση αποστάσεων κλπ.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί τα όρια κοινωνικής αποστασιοποίησης διαφοροποιούνται για τα σχολεία; Όταν στα σουπερμάρκετ αντιστοιχεί ένα άτομο ανά 15 τετραγωνικά μέτρα, στα 30 τετραγωνικά μέτρα των σχολικών αιθουσών αντιστοιχούν 2 το πολύ τρία άτομα. Στις δημόσιες υπηρεσίες-τράπεζες ισχύει το ένα άτομο ανά 8 με 10 τετραγωνικά μέτρα. Ακόμα και με αυτήν την αναλογία και με αίθουσες των 30 τμ χωρούν μέχρι 4 μαθητές ανά αίθουσα. Γιατί για τα σχολεία υπάρχει εξαίρεση και αντιστοιχεί ένα άτομο- μαθητής ανά 7 τετραγωνικά μέτρα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όπως επισήμανε και ο κ. Τσιόδρας, υπάρχουν αντικειμενικά δεδομένα που δικαιολογούν την επαναλειτουργία των σχολείων, καθώς και τα διαφοροποιημένα όρια κοινωνικής αποστασιοποίησης για αυτά:
1. Οι λοιμώξεις παρατηρούνται με πολύ μικρότερη συχνότητα στα παιδιά.
2. Τα παιδιά εμφανίζουν στη συντριπτική πλειονότητά τους ηπιότερα συμπτώματα.
3. Το ποσοστό παιδιών με σοβαρή νόσο ήταν το λιγότερο από το 1%.
4. Τα παιδιά μολύνονται κυρίως εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά απ' ότι για τους ενήλικες.
5. Μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη.
6. Επιπλέον, η σύνθεση της σχολικής κοινότητας παραμένει σταθερή και δεν μπορεί να συγκριθεί με τον πληθυσμό του σούπερ μάρκετ ή των δημοσίων υπηρεσιών.


Για ακόμη περισσότερες πληροφορίες, βλέπετε

Share this