Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

Γιατί κάθε χρόνο τέτοια εποχή συμβαίνει αυτό;



Ψύχραιμη ματιά
 Επιμέλεια: Βασίλης Αλεξίου, Φιλόλογος [1]


Γιατί κάθε χρόνο τέτοια εποχή συμβαίνει αυτό;

Πέρυσι τέτοιες μέρες με κείμενό μου στη συγκεκριμένη εφημερίδα[2] αναρωτιόμουν εάν τρεις μέρες πριν από την έναρξη των μαθημάτων της σχολικής χρονιάς 2017-18 έχουν ολοκληρωθεί από το Δήμο οι αποκαταστάσεις ζημιών και άλλες συναφείς εργασίες, όπως ελαιοχρωματισμοί σχολείων ή επισκευές μεγάλης κλίμακας (σε στέγες, υδρορροές κ.α.), και γενικότερα ο καλλωπισμός των σχολικών μονάδων; Και έκανα τέτοιες σκέψεις, επειδή σε επίσκεψη του στο 5ο Λύκειο Καρδίτσας είδα με έκπληξή μου τον Διευθυντή κ. Ζαχαρή και πολλούς από τους (και τις) εκπαιδευτικούς του σχολείου- μεταξύ των οποίων και τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ κ. Καραγιάννη- άλλοι να βάφουν τις αίθουσες διδασκαλίας και άλλοι να καθαρίζουν τα παράθυρα και τα θρανία, ελλείψει καθαριστριών!
Την περασμένη Δευτέρα πήγα νωρίς το πρωί στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς μου, έχοντας «υπό μάλης», που λέγανε και οι παλιότεροι, τα δικαιολογητικά για την εγγραφή της κόρης μου στο Νηπιαγωγείο. Πολύ αργά το μεσημέρι, περνώντας από τη περιοχή, είδα τις πόρτες του σχολικό συγκρότημα του Αγ. Κωνσταντίνου  (συστεγάζονται το 13ο, 21ο, 37ο Νηπιαγωγείο, 3ο και  13ο Δημοτικό) ανοιχτές. Το γεγονός αυτό μου προξένησε απορία, οπότε πήγα να δω γιατί τα σχολεία είναι ανοιχτά ακόμη τέτοια ώρα. Επέλεξα για αρχή το 37ο- 13ο Νηπιαγωγείο, όπου θα φοιτήσει και το παιδί μου.
Μπαίνοντας μέσα προς μεγάλη μου έκπληξη είδα τις διευθύντριες και αρκετές συναδέλφους νηπιαγωγούς γονατισμένες στο πάτωμα να καθαρίζουν τα πλακάκια. Άλλες καθάριζαν τα παράθυρα και μια ετοιμαζόταν- μου είπε- να πάει να καθαρίσει τις τουαλέτες, οι οποίες είναι δύο όλες και όλες για 80-90 παιδάκια!
Δεν πίστευα στα μάτια μου (και στα αφτιά μου) και ρώτησα να μάθω γιατί συμβαίνει αυτό. Μου είπαν πως έως τις 25 Σεπτεμβρίου όλο το σχολικό συγκρότημα έχει μια μόνο καθαρίστρια (!), η οποία προσπαθεί και κάνει ό,τι μπορεί. Στην πορεία διαπίστωσα ότι μια καθαρίστρια έχει και άλλο σχολικό συγκρότημα (2ο Γυμνάσιο, 2ο Λύκειο, 5ο Γυμνάσιο). Και αναρωτιέμαι τα εξής:
Πρώτον: Τι καθαριότητα θα μπορέσει να κάνει η- δύσμοιρη- αυτή γυναίκα, τώρα που ήρθαν οι μαθητές και άρχισαν τα μαθήματα; Εξασφαλίζεται, επομένως, επαρκώς η υγιεινή των χώρων;
Δεύτερον: Είναι λογικό το διοικητικό και διδακτικό προσωπικό κάθε σχολικής μονάδας να αναλαμβάνει την καθαριότητα των χώρων; Αυτή η δουλεία και η ευθύνη τους;
Τρίτον: Τελικά τι είναι αυτό που εμποδίζει το Δήμο, ώστε να υπάρχουν έγκαιρα στα σχολεία καθαρίστριες συμβασιούχες;
Επειδή η υγιεινή είναι σοβαρό ζήτημα, οπότε το παραπάνω ζήτημα προκαλεί ήδη αντιδράσεις- ίσως ακολουθήσουν και πιο «δυναμικές» κινήσεις- καλό είναι ο αρμόδιος για το θέμα αυτό αντιδήμαρχος να δώσει δημόσια κάποια εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτή η «ανωμαλία», αν και το καλύτερο θα ήταν να δοθεί κάποια- οριστική- λύση, για να μην ξαναβιώνουμε και ξαναλέμε τα ίδια πράγματα κάθε χρόνο. 









[1]  Ο κ. ΑΛΕΞΙΟΥ αρθρογραφεί κάθε Τετάρτη και Σάββατο στην εφημερίδα της Καρδίτσας «Πρωινός Τύπος». (Για τυχόν επισημάνσεις, παρατηρήσεις, επικοινωνία  κ.τ.λ: vaalexiou@yahoo.gr).
[2] Πρωινός Τύπος, 8/9/2017, σελ. 3, «Έχει ολοκληρωθεί από το Δήμο ο καλλωπισμός των σχολικών μονάδων;»


Share this