Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

ΤΟ ΘΕΜΑ και η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ στη ΝΕΟΕΛ. ΓΛΩΣΣΑ, Β1 και Β2, (5ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)


Ανακοίνωση για το Τμήμα Β1


Παιδιά, ολοκληρώθηκε η διόρθωση των γραπτών. Τελικά, μετά και τον επανέλεγχο το συμπέρασμα είναι ότι δ ε ν τα πήγατε καλά ως τμήμα, αφού πολλοί θα κληθούν να επανεξεταστούν.

Η βαθμολογία έχει ως εξής:


Α/Α
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ 13/12/2019

1
ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
2
17
3
ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
4
ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
5
ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
6
ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
7
ΜΕΡΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
8
15+
9
16,5
10
16
11
Την ερχόμενη Δευτέρα 16/12
12
ΜΕΡΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
13
15,5
14
18,5
15
17,5
16
18,5
17
ΜΕΡΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
18
14
 19
ΜΕΡΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
20
14

Επίσης, έγραψε το εξ αναβολής διαγώνισμα και ένας μαθητής του Β3

Α/Α
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ 13/12/2019
20
17,5



 ..................................................................


Ανακοίνωση για το τμήμα Β2


Παιδιά, ολοκληρώθηκε η διόρθωση των γραπτών. Τα πήγατε καλά ως τμήμα.

Η βαθμολογία έχει ως εξής:


Α/Α
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ 16/12/2019

1
14-
2
16,5
3
17,5
4
15,5
5
13
6
15,5
7
Απών
8
12,5
9
18
10
14,5
11
16,5
12
16,5
13
14,5
14
09
15
14,5
16
18,5
17
Απών
18
12
 19
17,5

Επίσης, έγραψε το εξ αναβολής διαγώνισμα και μια μαθήτρια του Β1

Α/Α
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ 16/12/2019
11
                      15


.......................................................................................................................


ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ στη ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ


ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛ. ΓΛΩΣΣΑ, 

Β΄ Γυμνασίου,  Τμήμα: Β1 + Β2                     Ημερομηνία: 16 /12/2019

ΟΜΑΔΑ Α

Όνομα: ______________Επώνυμο:_____________________________




ΚΕΙΜΕΝΟ:   ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ FACEBOOK

Αλλά τι είναι ένας φίλος σήμερα; Μπορούμε όντως να τον βρούμε στο διαδίκτυο; Σύμφωνα με την ψυχαναλύτρια Daniele Brun, τέσσερα είναι τα συστατικά στοιχεία … της φιλίας: η εμπιστοσύνη, η ένταξη σε μια περιορισμένη κοινότητα φίλων, κοινά ενδιαφέροντα και, εφόσον μιλάμε για διαδικτυακή φιλία, ένα κοινό βίωμα που μπορεί να συντηρηθεί μέσω του διαδικτύου.
Τα κριτήρια της φιλίας διαφοροποιούνται ανάλογα με το επάγγελμα, το μορφωτικό επίπεδο και το φύλο. Για τους εργάτες, ο φίλος είναι μέλος της οικογένειας, κάποιος στον οποίο μπορείς να υπολογίζεις σε μια δύσκολη στιγμή. Στην κατηγορία των υπαλλήλων προέχει η εχεμύθεια, τα κοινά ενδιαφέροντα και η διάρκεια της σχέσης. Για τα στελέχη επιχειρήσεων με  πτυχία ανώτατης εκπαίδευσης το σημαντικό στοιχείο μιας φιλίας είναι η κοινωνική «εγγύτητα», η απλότητα, αλλά και η ανεπιτήδευτη συμπεριφορά.
Σύμφωνα με την καθηγήτρια Daniele Brun, ο φίλος μας αντανακλά μια θετική εικόνα για τον εαυτό μας. Αυτό συμβαίνει, διότι, μέσα από την ελευθερία λόγου της φιλίας, μπορούμε να κρίνουμε και να κρινόμαστε, να εκφράζουμε τις σκέψεις μας για τους πάντες και τα πάντα. Να γιατί είναι τόσο δύσκολο να ζούμε χωρίς φίλους.
Όμως, το βασικό ερώτημα παραμένει: ένας φίλος στο Facebook κι ένας φίλος στην πραγματική ζωή είναι το ίδιο πράγμα; Μπορούμε να λέμε ότι έχουμε φίλο κάποιον χωρίς να τον συναντάμε; Έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών έδειξε ότι οι άνθρωποι κατανοούν και βιώνουν τη φιλία στο διαδίκτυο με εντελώς διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι στην πραγματική ζωή. Έτσι, δεν περιμένουν και δεν προσφέρουν στους διαδικτυακούς φίλους ό,τι προσφέρουν στους φίλους της πραγματικής ζωής.
Η φιλία εμπεριέχει την εμπιστοσύνη, την αμοιβαία αποδοχή, την επιθυμία για συναναστροφή, άρα και τη φυσική εγγύτητα. Όπως λέει χαρακτηριστικά και η Daniele Brun, στη φιλία υπάρχει πάντα το στοιχείο της φυσικής παρουσίας, της σωματικής «συνάντησης» που δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Επίσης, στην πραγματική φιλία εκδηλώνονται και αρνητικά συναισθήματα ή συμπεριφορές, όπως ζήλια, έπαρση, εμπάθεια που μπορεί να μεταφερθούν και στη διαδικτυακή κοινότητα, με τη διαφορά ότι εκεί οδηγούν ευκολότερα σε ρήξεις. Στην πραγματική ζωή, ωστόσο, καλείσαι να διαχειριστείς αυτά τα συναισθήματα, καθώς ο άλλος βρίσκεται μπροστά σου, ενώ στο διαδίκτυο πατώντας delete τελειώνεις μια κι έξω μαζί του.
Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και οι πιο εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο, όπως οι έφηβοι, δίνουν το ίδιο μεγάλη σημασία στη φυσική παρουσία. Ξέρουν ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να εγκαταλείψουν την οθόνη του υπολογιστή που κρύβει πολύ καλά τα αντιπαθητικά σπυράκια τους και να συναντηθούν με τον άλλο στον κόσμο των τριών διαστάσεων, για να του μεταδώσουν ένα πιο σαφές μήνυμα.
Αντίθετα απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς, οι έφηβοι μοιράζονται άλλο ένα κοινό σημείο με τους μεγαλύτερούς τους. Ενώ έχουν πολλούς διαδικτυακούς φίλους, στην πραγματικότητα μόνον 3-4 θεωρούν σημαντικούς και θέλουν να εμβαθύνουν τη σχέση τους μαζί τους

Ν.  Κυριακίδης (περιοδικό «Ε» της Ελευθεροτυπίας, διασκευή.)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Α) Σύμφωνα με το κείμενο πόσα και ποια είναι τα συστατικά στοιχεία της φιλίας;
      /3,0  μονάδες
Β) Να καταγράψετε τη δομή της δεύτερης παραγράφου του κειμένου (Τα κριτήρια της φιλίας … αλλά και η ανεπιτήδευτη συμπεριφορά.). Με ποιο τρόπο έχει αναπτυχθεί; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
      /3,0  μονάδες

Γ. α) Στις παρακάτω προτάσεις του κειμένου να αναγνωρίσετε
·      τη φωνή,
·      τη συζυγία και
·      τη χρονική βαθμίδα των ρημάτων.

i) Μιλούσαν  για τη διαδικτυακή φιλία.
ii)  Όμως, το βασικό ερώτημα παραμένει.
iii) Αλλά και στην πραγματική φιλία θα εκδηλώνονται και αρνητικά συναισθήματα ή
      συμπεριφορές.

iv)  … οι έφηβοι είχαν μοιραστεί άλλο ένα κοινό σημείο με τους μεγαλύτερούς τους.
/2,4  μονάδες
β) Ποιο είναι το υποκείμενο των τεσσάρων ρημάτων που είναι υπογραμμισμένα στο κείμενο και τι είδος- μορφή είναι το καθένα;
i) Στην κατηγορία των υπαλλήλων προέχει η εχεμύθεια.
ii) Οι πιο εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο δίνουν μεγάλη σημασία στη φυσική παρουσία.
iii) Δεν πρέπει να ζούμε χωρίς φίλους.
iv) Οι εξαρτημένοι από το διαδίκτυο εκδηλώνουν αρνητικά συναισθήματα.

      /1,6  μονάδες
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Αναμφισβήτητα, η παρουσία των φίλων στη ζωή μας είναι πολύτιμη. Ποια γνωρίσματα, κατά τη γνώμη σου, πρέπει να χαρακτηρίζουν μια πραγματική φιλία και ποιους κινδύνους ενέχει η διαδικτυακή «φιλία»; Γράψε τις σκέψεις σου σε ένα άρθρο (Κείμενο συνολικά τεσσάρων παραγράφων, 200 λέξεις) που θα δημοσιευτεί στη μαθητική εφημερίδα του σχολείου σου.               
/10  μονάδες
 
.................................................................................................

Βαθμός ............./ 20         
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛ. ΓΛΩΣΣΑ, Β΄ Γυμνασίου

Ονοματεπώνυμο: ________________ Τμήμα: Β1 + Β2      Ομάδα  Β

Ημερομηνία:  16 /12/2019
                                                                                        

ΚΕΙΜΕΝΟ:

   Η οικογένεια είναι ένα μικρό κοινωνικό σύστημα, δυναμικό, που αλλάζει με πολλούς τρόπους μέσα στο χρόνο. Είναι τα μέλη που την αποτελούν, οι μεταξύ τους σχέσεις και οι συναισθηματικοί δεσμοί αγάπης και πίστης ανάμεσά τους που διαρκούν για χρόνια ή δεκαετίες. Αυτό το σύστημα, όπως και κάθε οργανισμός, λειτουργεί με τους ρόλους που έχουν τα μέλη. Για παράδειγμα, παλαιότερα ο πατέρας ήταν ο «κουβαλητής», τώρα στα εργαζόμενα ζευγάρια, είναι και οι δύο «κουβαλητές». Παλαιότερα, η μητέρα έκανε τις δουλειές του σπιτιού, όμως τώρα που και η γυναίκα εργάζεται, αυτό τον ρόλο τον παίρνει και ο πατέρας (για κάποιες τουλάχιστον δουλειές) ή ακόμα και τη φροντίδα του παιδιού που παλαιότερα είχε αποκλειστικά η μητέρα. Δηλαδή οι ρόλοι αλλάζουν, όπως αλλάζουν και οι υποχρεώσεις των μελών, καθώς και τα δικαιώματα, ανάλογα με την ηλικία και την προσφορά του καθενός στην οικογενειακή στέγη. Επομένως με την πάροδο του χρόνου αυτή μεταμορφώθηκε.
   Πολλές φορές η οικογένεια αλλάζει μορφή. Τα ζευγάρια χωρίζουν για διάφορους λόγους, αλλά όταν υπάρχουν παιδιά, οι δεσμοί συνεχίζουν να υπάρχουν, έστω κι αν οι άνθρωποι ζουν χωριστά. Οι ευθύνες, οι υποχρεώσεις, οι ρόλοι μπορεί να πέσουν στις πλάτες του ενός από τους δύο γονείς. Σε άλλες περιπτώσεις είναι λογικό ότι, όταν ο ένας από τους γονείς αναγκάζεται να απουσιάζει – επειδή εργάζεται ή είναι υποχρεωμένος για διάφορους λόγους να μένει μακριά από την οικογένεια – οι ρόλοι του πατέρα και της μητέρας θα εναλλάσσονται στο ίδιο πρόσωπο, με όλο το βάρος που αυτό μπορεί να σημαίνει. Άλλοτε, όταν οι γονείς δεν μπορούν να είναι κοντά στα παιδιά τους, τους γονεϊκούς ρόλους τους παίρνει ένας τρίτος (για παράδειγμα μια γιαγιά).

Α. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1) Σύμφωνα με το συγγραφέα, πολλές φορές η οικογένεια αλλάζει μορφή. Γράψτε δυο μορφές- περιπτώσεις που αποδεικνύουν αυτήν   την άποψη.                                                          
                                                                                                                      /3,0  μονάδες

2. Να γράψετε τη φωνή, (Ενεργητική- Παθητική), τη συζυγία (α’,  β΄) και τη χρονική βαθμίδα (Παρόν, Παρελθόν, Μέλλον) των έντονα τονισμένων ρημάτων.                                 
                                                                                                                                            /2,5  μονάδες

3. Ποιο είναι το υποκείμενο των πέντε ρημάτων που είναι υπογραμμισμένα στο κείμενο και τι είδος- μορφή είναι το καθένα;                                                                                                  
                                                                                                                                             /2,5  μονάδες

4. Ποια είναι τα δομικά μέρη της 1ης παραγράφου του κειμένου και ποιος ο τρόπος ανάπτυξης; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
/2,0  μονάδα

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ: Σε ένα άρθρο που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σας να καταγράψετε δύο βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι σήμερα, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν στην επίλυσή τους. (Κείμενο τεσσάρων παραγράφων, 200 λέξεις.)                                                                                                   
                                                                                                                                            /10 μονάδες





Share this