Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

Α2, 5ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ και η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ στη ΝΕΟΕΛ. ΓΛΩΣΣΑ



Α. Δημοσιοποιώ το διαγώνισμα που έγραψε το τμήμα Α2 του 5ου  Γυμνασίου στη Νεοελληνική Γλώσσα. 

ΟΜΑΔΑ Α’


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Διδάσκων καθηγητής: Βασίλειος Αλεξίου

Όνομα:____________ Επώνυμο:______   Τμήμα: Α2  Ημ/νία: 3/12/2019


Όλα τα παιδιά ήταν έτοιμα. Μπροστά τους είχαν μια μεγάλη κόλα διαγωνισμού. Κρατούσαν το μολύβι τους στο χέρι και περίμεναν. Ο κύριος Ευαγγέλου έψαχνε μέσα στα χαρτιά του. […]
Ύστερα έβγαλε τα γυαλιά του, όπως συνήθιζε, τα καθάρισε, τα ξανάβαλε κι άρχισε να τους λέει:
– Θα σας υπαγορεύσω την εκφώνηση του προβλήματος. Όπως σας είπα, θέλω να προσέξετε πολύ. Φαίνεται απλό και είναι απλό. Αλλά χρειάζεται σκέψη. Λοιπόν, αρχίζουμε:
«Ένα ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ –Γ = ορθή γωνία– κινείται ούτως ώστε η κορυφή του Α να διαγράψει την ευθεία Οχ και η κορυφή του Β την Οψ…».
Όλα τα κεφάλια ήταν σκυμμένα, όλοι έγραφαν συγκεντρωμένοι.
– Έχετε μία ώρα, τους είπε ο κύριος Ευαγγέλου και κάθισε στην καρέκλα του. […]
Κανένας δε μιλούσε. Είχε απλωθεί σιγή μέσα στην τάξη, που πότε πότε σπούσε ένας αναστεναγμός ή το θρόισμα των χαρτιών. […]
Με τον ήχο του κουδουνιού, τα πιο πολλά παιδιά, που δεν είχαν προλάβει να τελειώσουν, θορυβήθηκαν.
– Γιάννη, μάζεψε τις κόλες, σε παρακαλώ, είπε ο κύριος Ευαγγέλου ύστερα από λίγα λεπτά.
Ζωρζ Σαρή, Tο ψέμα, εκδ. Πατάκη, 1996

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.    Ποιος μιλάει στο απόσπασμα δύο φορές; Σε ποιον ή ποιους απευθύνεται κάθε φορά;
(μον.     /2)

2.    Γράψτε τρεις κώδικες επικοινωνίας που  χρησιμοποιούνται στο απόσπασμα.
(μον.     /3)

3.    Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ανάλογα με τη σημασία-περιεχόμενό τους (αποφαντική, ερωτηματική, προστακτική, επιφωνηματική) και την ποιότητά τους (αρνητική, καταφατική).
(μον.     /5)

i.         Ο χρόνος είναι χρήμα.                                                                  
ii.       Ώρα να φύγουμε!                                →                                          
iii.      Η Ελένη δεν είναι φοιτήτρια της Ιατρικής.                                   
iv.     Σήμανε δώδεκα το μεσημέρι.                                                       
v.       Ποιος δε θα έρθει μαζί μου;                                                         
vi.     Να μου γράψεις γρήγορα γράμμα.                                              
vii.    Χτες η Μαρία δεν ήταν άρρωστη;                                                 

4.    Να γράψετε σε ένα φίλο/μια φίλη σας μια επιστολή[1], όπου θα του/της περιγράφετε σε μία παράγραφο το αγαπημένο σας μάθημα στο σχολείο και θα του/της εξηγείτε σε μία άλλη παράγραφο, γιατί σας αρέσει περισσότερο από τα υπόλοιπα. Καλό είναι στο κείμενο να υπάρχει Πρόλογος και Επίλογος. Το κείμενό σας στο σύνολό του να είναι πάνω από 100 λέξεις.                                                                  (μον.    /10)


.......................................................... 

ΟΜΑΔΑ Β’



 
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Διδάσκων καθηγητής: Βασίλειος Αλεξίου

Όνομα:_________ Επώνυμο:__________  Τμήμα: Α2    Ημ/νία:  3/12/2019

Όλα τα παιδιά ήταν έτοιμα. Μπροστά τους είχαν μια μεγάλη κόλα διαγωνισμού. Κρατούσαν το μολύβι τους στο χέρι και περίμεναν. Ο κύριος Ευαγγέλου έψαχνε μέσα στα χαρτιά του. […]
Ύστερα έβγαλε τα γυαλιά του, όπως συνήθιζε, τα καθάρισε, τα ξανάβαλε κι άρχισε να τους λέει:
– Θα σας υπαγορεύσω την εκφώνηση του προβλήματος. Όπως σας είπα, θέλω να προσέξετε πολύ. Φαίνεται απλό και είναι απλό. Αλλά χρειάζεται σκέψη. Λοιπόν, αρχίζουμε:
«Ένα ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ –Γ = ορθή γωνία– κινείται ούτως ώστε η κορυφή του Α να διαγράψει την ευθεία Οχ και η κορυφή του Β την Οψ…».
Όλα τα κεφάλια ήταν σκυμμένα, όλοι έγραφαν συγκεντρωμένοι.
– Έχετε μία ώρα, τους είπε ο κύριος Ευαγγέλου και κάθισε στην καρέκλα του. […]
Κανένας δε μιλούσε. Είχε απλωθεί σιγή μέσα στην τάξη, που πότε- πότε σπούσε ένας αναστεναγμός ή το θρόισμα των χαρτιών. […]
Με τον ήχο του κουδουνιού, τα πιο πολλά παιδιά, που δεν είχαν προλάβει να τελειώσουν, θορυβήθηκαν.
– Γιάννη, μάζεψε τις κόλες, σε παρακαλώ, είπε ο κύριος Ευαγγέλου ύστερα από λίγα λεπτά.
Ζωρζ Σαρή, Tο ψέμα, εκδ. Πατάκη, 1996

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.    Ποιος μιλάει στο απόσπασμα δύο φορές; Σε ποιους απευθύνεται και πώς αντιδρούν αυτοί;
(μον.        /2)

2.    Γράψτε τρεις κώδικες επικοινωνίας που  χρησιμοποιούνται στο απόσπασμα.
(μον.        /3)

3.    Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ανάλογα με τη δομή- συστατικά τους (απλή, ελλειπτική, επαυξημένη) και την ποιότητά τους (αρνητική, καταφατική).
(μον.       /5)

i.        Φεύγουμε!                                →                    
ii.      Η Ελένη είναι φοιτήτρια της Ιατρικής σχολής Αθηνών.                         
iii.    Δεν είμαι πεινασμένος.                                 
iv.     Ποιος θα έρθει;                        →                       
v.       Να μου γράψεις γρήγορα γράμμα με τη νέα σου διεύθυνση. →             →
vi.     Ήταν μεγάλα τα άλογα!          →                         
vii.   Η Μαρία φαίνεται άρρωστη.   →                         

4.    Να γράψετε σε ένα φίλο/μια φίλη σας μια επιστολή, όπου θα του/της περιγράφετε σε μία παράγραφο το αγαπημένο σας μάθημα στο σχολείο και θα του/της εξηγείτε σε μία άλλη παράγραφο, γιατί σας αρέσει περισσότερο από τα υπόλοιπα. Καλό είναι στο κείμενο να υπάρχει Πρόλογος και Επίλογος. Το κείμενό σας στο σύνολό του να είναι πάνω από  100 λέξεις.    (μον.          /10)

................................................................................

Β. ΒΑΘΜΟΛΟΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΝΕΟΛ. ΓΛΩΣΣΑΣ Α' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΣΤΟ Α2, 5ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Σχόλιο: Σχετικά καλά τα πήγατε, παιδιά, στο Διαγώνισμα Α’ Τετραμήνου. Η βαθμολογία έχει ως εξής:

Η βαθμολογία έχει ως εξής:

Α/Α
ΠΑΡΑΓΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ  03/12/2019
1
Αλλοδαπός – τμήμα ένταξης
2
Αλλοδαπός – τμήμα ένταξης
3
Αλλοδαπός – τμήμα ένταξης
4
Αλλοδαπός – τμήμα ένταξης
5
Αλλοδαπός – τμήμα ένταξης
6
Αλλοδαπός – τμήμα ένταξης
7
Αλλοδαπός – τμήμα ένταξης
8
18
9
11,5
10
15
11
17
12
16,5
13
16 (Μ. Κ.)
14
-
15
17
16
-
17
15,5
18
17,5
 19
16
20
15,5
 21
15


ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ και ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ ΑΥΡΙΟ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ, ΠΑΙΔΙΑ.



[1] Όταν γράφουμε επιστολή, στην αρχή υπάρχει μια κλητική προσφώνηση, π.χ. «Αγαπημένε/η μου φίλε/η, ……..» και κλείνουμε με τη φράση «Γράψε μου και συ τα νέα σου. Φιλικά…………




ΒΑΘΜΟΣ: 
 

Share this