Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Αυτό το «εκλογικό τρικ» πρέπει επιτέλους να σταματήσει!



Επιμέλεια: Βασίλης Αλεξίου, Φιλόλογος [1]


ΕΚΛΟΓΕΣ- ΜΕΡΟΣ Γ’
Αυτό το «εκλογικό τρικ» πρέπει επιτέλους να σταματήσει!

Κάθε φορά που έχουμε εκλογές παρατηρούμε το εξής φαινόμενο: Βλέπουμε τις πολιτικές παρατάξεις να τοποθετούν και νέους υποψήφιους που εισέρχονται για πρώτη φορά στη διεκδίκηση των ψήφων (για πολλούς πολύ πιθανόν θα είναι και η τελευταία τους συμμετοχή). Όμως, πίσω από αυτό το συνηθισμένο φαινόμενο υπάρχει μια μικρή σκοπιμότητα. Όταν δημιουργούνται οι συνδυασμοί, οι επικεφαλής συγκρότησης των ψηφοδελτίων προσπαθούν να εντάξουν σε αυτόν κατά προτεραιότητα:
1) Υποψηφίους που φέρουν πολλές ψήφους
2) Υποψηφίους με ικανότητες, για να χρησιμοποιηθούν μετά την εκλογή τους
3) Υποψηφίους άφθαρτους
Ωστόσο, οι υποψήφιοι που έχουν και τα τρία παραπάνω χαρακτηριστικά, ίσως και να μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, οπότε οι επικοινωνιολόγοι των κομμάτων, συγκρότησης των ψηφοδελτίων ζητούν από τους επικεφαλής, για να μετριάσουν τις αρνητικές ψήφους, να συμπεριλάβουν στα ψηφοδέλτια και νέους ανθρώπους, που κατά κανόνα είναι πολιτικά άφθαρτοι.
Έλα όμως που οι παλιοί και έμπειροι υποψήφιοι, φέρουν τις περισσότερες ψήφους, με αποτέλεσμα να έχουν και λόγο κατά την ώρα της δημιουργίας των συνδυασμών! Τελικά, οι συνδυασμοί δημιουργούνται με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά στην ουσία πετυχαίνουν το ακριβώς αντίθετο από το σλόγκαν που έχουν για τους νέους, με αποτέλεσμα οι νέοι στους συνδυασμούς να αποτελούν απλώς τη γαρνιτούρα, ώστε να ξαναβγούν πάλι οι παλιοί!
Επιπλέον, όλοι οι υποψήφιοι- προπάντων όμως οι νέοι- επιλέγουν να περάσουν περιοδείες από όλα τα χωριά, να δουν όσους εκείνη τη στιγμή βρίσκονται εκεί (δηλαδή στα καφενεία, κυρίως άντρες) να τους πουν ένα γεια και να φύγουν «σφαίρα» για το επόμενο χωριό ή καφετέρια, για να έρθουν μετά οι επόμενοι και πάει λέγοντας. Ε και; Τι θα καταφέρουν οι υποψήφιοι μόνο με αυτό; Να πουν ότι παρουσιαστήκαμε σε όλα τα χωριά, μια φορά στα 4 χρόνια; Αυτό μάλλον αρνητικά επιδρά κυρίως στο νέο υποψήφιο.
Άσε που… ποιος θα τους θυμάται. Είναι σαν να πηγαίνει κάποιος σε ένα super market και να βλέπει εκατοντάδες προϊόντα. Θυμάται στο τέλος κανένα; Ναι! Θυμάται μόνο αυτά που διαφημίζονται κάθε μέρα και αυτά ξεχωρίζεις στο super market. Δεν γίνεται κάτι διαφορετικό στις εκλογές! Οι παλιοί, που ξέρουν τα «κόλπα», θα τους δείτε όσο πλησιάζουμε προς την Κυριακή των εκλογών, να μιλούν στους πολίτες καθημερινά από τα ΜΜΕ, γιατί μόνο από εκεί ο ψηφοφόρος μπορεί με ηρεμία να ακούσει, εάν θέλει, απόψεις.
Όταν ο νέος υποψήφιος το πάρει χαμπάρι και πάει και αυτός να μιλήσει λίγες μέρες πριν τις εκλογές, τα ΜΜΕ θα του πουν, δυστυχώς δεν μπορούμε να σε βγάλουμε να μιλήσεις, γιατί έχει κλείσει το πρόγραμμα μας από (τους παλιούς) υποψηφίους! Έτσι, όποιο κόμμα και να βγει πρώτο, μια από τα ίδια θα έχουμε. Οι νέοι υποψήφιοι μπορεί να βρίσκονται σε κάθε συνδυασμό, αλλά μετά τις εκλογές πάλι θα λέμε ότι για ακόμη μια φορά βγήκαν οι ίδιοι, και οι νέοι (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων), θα γίνουν «καπνός».
Αυτό το «εκλογικό τρικ», λοιπόν, με τους νέους και άφθαρτους υποψήφιους πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Οι επικεφαλής συγκρότησης των συνδυασμών επιβάλλεται να ενημερώνουν σωστά τους νέους υποψήφιους, ώστε να γνωρίζουν το τι έχουν να συναντήσουν στην προσπάθεια εκλογής τους. Οι παλιοί γνωρίζουν δια της πράξης, ότι καλό το facebook αλλά τα like δεν μετατρέπονται σε ψήφους. Αυτοί «έρχονται» με παρασκήνιο, με χρήματα δεξιά και αριστερά και προπάντων με ένα παλιό και δοκιμασμένο τρόπο που λειτουργεί ακόμα και σήμερα πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον: τα ΜΜΕ. Εκεί βλέπουμε τους παλιούς να «πείθουν» τους ψηφοφόρους και τελικά να εκλέγονται... Ε στο χέρι μας είναι να αλλάξει αυτό...


[1]  Ο κ. ΑΛΕΞΙΟΥ αρθρογραφεί κάθε Τετάρτη και Σάββατο στην εφημερίδα της Καρδίτσας «Πρωινός Τύπος». (Για τυχόν επισημάνσεις, παρατηρήσεις, επικοινωνία  κ.τ.λ: vaalexiou@yahoo.gr)

Share this